صفحه نخست بلاگ دانستنی ها آیا خرید اینترنتی دارو خطرناک و غلط است؟

آیا خرید اینترنتی دارو خطرناک و غلط است؟


آیا خرید اینترنتی دارو خطرناک و غلط است؟
دانستنی ها توسط : زیباباش 1401/06/20 4 نظر

احتمالاً برای شما پیش آمده که در شرایط اورژانسی نیاز به دارویی خاص داشته و نتوانید برای خرید حضوری مراجعه کنید. امروزه وب‌سایت‌های داروخانه‌های زیادی وجود دارند که به صورت قانونی کار می‌کنند و راحتی، حفظ حریم خصوصی و تضمین‌هایی را برای خرید اینترنتی دارو ارائه می‌دهند. هنگام خرید آنلاین دارو لازم است با احتیاط از خود و خانواده خود محافظت کنید. اما ممکن است این سوال برای شما پیش آید که از کجا مطمئن شویم دارویی که می‌خریم اصل است یا تقلبی؟!

ما در این مقاله از زیبا باش در مورد راه‌های خرید اینترنتی دارو و نحوه اطمینان به این سایت‌ها صحبت خواهیم کرد، در ضمن چند مورد از برترین داروخانه‌های آنلاین و معتبر را نیز به شما معرفی کرده‌ایم تا با خیال راحت خرید کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی وب سایت های داروخانه فروش آنلاین

 خرید اینترنی دارو در زیبا باش

راه‌های خرید اینترنتی دارو

به طور کلی، داروخانه‌های آنلاین قانونی به این ترتیب عمل می‌کنند:

  • ·        کاربران با ارسال اطلاعات اعتبار و بیمه، یک حساب در داروخانه باز می‌کنند. داروخانه مجوز فروش داروهای تجویزی را ارائه می‌دهد.
  • ·        پس از ایجاد حساب کاربری، کاربران باید یک نسخه معتبر ارسال کنند. شما می‌توانید به راحتی نسخه خود را درون سایت بارگزاری کنید.
  • ·        برخی از داروخانه‌های آنلاین محصولات را از یک نقطه مرکزی ارسال می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به کاربران اجازه می‌دهند نسخه را از داروخانه محلی تهیه کنند. نسخه‌ها معمولاً در عرض سه روز تحویل داده می‌شوند. برخی از سایت‌ها با پرداخت هزینه اضافی، داروی شما را یک روزه تحویل می‌دهند.

سایت‌ها معمولاً مکانیزمی دارند که کاربران می‌توانند سؤالات خود را از طریق ایمیل یا شماره تلفن از داروساز بپرسند.


جهت خرید اینترنتی و آنلاین ژل رویال هانی ژل از دارو خانه آنلاین و معتبر روی عکس کلیک کنید.

خرید اینترنتی دارو


خرید اینترنتی دارو از وب سایت‌های داروخانه ایرانی

1- سایت داروخانه آنلاین

شما می‌توانید هر روزه از ساعت 9 صبح الی 9 شب از سایت داروخانه آنلاین، داروی خود را سفارش دهید. این وسایت فعالیت خود را با داروخانه دکتر زهرا شهبازی آغاز کرد، اما در حال حاضر با چندین داروخانه دیگر نیز همکاری دارد. شما می‌توانید انواع محصولات دارویی، لوازم بهداشتی و آرایشی، تجهیزات پزشکی و... را به صورت آنلاین از طریق این وب سایت سفارش دهید.

 2- وب سایت داروخانه آنلاین مثبت سبز

رویکرد این وب سایت نیز مشابه به سایر وب سایت‌های آنلاین است. شما می‌توانید دسته بندی‌هایی را مشاهده کرده و محصول خود را درون سایت جستجو کنید. داروخانه آنلاین مثبت سبز رویکرد ویژه‌ای برای کاربران خود درنظر گرفته است، به طوری که می‌توانید بر اساس اندام و هر عضو از بدن خود، داروی خاصی را پیدا کنید.

 3- وب سایت فردا مارکت

یکی از پیشرفته‌ترین داروخانه‌های آنلاین است که انواع محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی و داروهای مکمل بدون نسخه را ارائه می‌دهد. این وب سایت، علاوه بر شهر تهران، به سایر نقاط کشور نیز دارو ارسال می‌کند.

 4- داروکده 

وب سایت داروکده با هدف ارائه خدمات آرایشی بهداشتی، ارتوپدی، تجهیزات پزشکی و مکمل فعالیت خود را در محیط وب آغاز نمود. این وب سایت قصد ارائه و فروش دارو را ندارد اما قصد دارد که مشتریان بتوانند بدون حضور فیزیکی در محیط داروخانه، محصولات مورد نظر خود را مشاهده، بررسی و مقایسه کرده و خرید خود را تکمیل نمایند.

 5- داروخانه آنلاین شیدر

داروخانه آنلاین شیدر انواع محصولات دارویی، مکمل غذایی، مولتی ویتامین، محصولات آرایشی و بهداشتی و انواع داروهای گیاهی را به شما ارائه می‌دهد. این داروخانه با دارا بودن مجوز رسمی در زمینه محصولات داروخانه‌ای، خدمات آنلاین مشاوره و خرید اینترنتی با ضمانت اصل بودن را برای مشتریان خود فراهم کرده است. شما می‌توانید با خیال راحت در 24 ساعت از شبانه روز محصولات خود را درون سایت جستجو کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. تمامی توصیه‌های دارویی، تداخل دارویی و عوارض جانبی هر دارو نیز درون این وب سایت درج شده است.

 6- داروخانه اینترنتی مهتا طب

اگر به دنبال تنوع محصولات هستید، مهتا طب انتخاب مناسب‌تری برای شماست. شما می‌توانید به صورت مستقیم از مشاوران این وب سایت، مشاوره دریافت کرده و هر سوالی که در مورد داروی مورد نظر خود دارید را بپرسید. داروخانه آنلاین مهتاطب دارای مجوز فروش از سمت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است. شما می‌توانید بدون هیچ گونه محدودیتی محصولات خود را از طریق این وب سایت سفارش دهید.

 7- وب سایت آنلاین باهمانه

این وب سایت فروش دارو، با استفاده از فناوری‌های نوین، ایمن‌ترین و راحت‌ترین روش‌های خرید دارو را به کاربران خود ارائه می‌دهد. شما از هرجای ایران که هستید می‌توانید داروی مورد نظر خود را از طریق وب سایت باهمانه سفارش دهید. ارسال دارو از طریق این وب سایت با رعایت روش‌های بهینه توزیع و زیر نظر متخصصین داروساز صورت می‌گیرد. از جمله محصولات ارائه شده توسط این وب سایت می‌توان به مکمل‌های گیاهی، بدنسازی، آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

وب سایت اینترنتی باهمانه از ساعت 9 الی 18، از طریق وب سایت و همچنین تلفنی مشاوره و پیشتبانی آنلاین ارائه می‌دهد.

 8- وب سایت داروخانه بهشت درمان

شما می‌توانید با عضویت در این وب سایت محصولات دارویی و بهداشتی خود را به راحتی سفارش دهید. اگر تمایل ندارید، هزینه سبد خرید خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید، امکان پرداخت درب منزل نیز برای شما وجود دارد. وب سایت بهشت درمان در تلاش است تا محصولات شما را به بهترین نحو و مطابق با رضایت مشتری ارسال کند. با این حال اگر پس از دریافت محصول خود، با برخی مشکلات احتمالی روبه رو شدید، می‌توانید از خدمات پس از فروش این وب سایت بهره ببرید.

 9- داروخانه اینترنتی دارو پلاس

این داروخانه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و انواع مکمل‌های دارویی را به کاربران خود عرضه کرده است. خریدی سریع، ارزان و مطمئن از اصول اصلی و اولیه داروخانه آنلاین دارو پلاس است. شما می‌توانید علاوه بر خرید دارو، بسیاری از مطالب پزشکی و دارویی را در مجله دارو پلاس این وب سایت پیدا کنید.  

 10- داروخانه آنلاین پارسیان

داروخانه اینترنتی پارسیان مجوز فروش آنلاین محصولات خود را در سال 96 از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران کسب کرد. این وب سایت انواع محصولات دارویی و غیردارویی از جمله انواع مکمل‌های غذایی و دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی، خدمات متنوع دارویی، محصولات ارتوپدی و داروهای ترکیبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

خرید اینترنتی دارو

چگونه به سایت فروش اینترنتی دارو اطمینان کنیم؟

اما برای این که بتوانید با خیال راحت از وب سایت‌های داروخانه‌ای خرید کنید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید یک داروخانه آنلاین امن را شناسایی کنید. این موارد عبارتند از:

  • ·        نیاز به نسخه معتبر از پزشک یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی مجاز دیگری داشته باشید.
  • ·        دارای مجوز فروش آنلاین محصولات از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی باشد.
  • ·        یک داروساز دارای مجوز برای پاسخگویی به سوالات شما در دسترس باشد.
  • ·        آدرس دقیق داروخانه در اطلاعات آن درج شده باشد.

 یک داروخانه آنلاین ممکن است تقلبی باشد اگر:

  • ·        به نسخه معتبر نیاز ندارد.
  • ·        داروهایی را ارائه می‌دهد که ادعا می‌کنند «درمان معجزه آسایی» برای شرایط جدی دارند.
  • ·        داروها را با قیمت بسیار پایین و با تخفیف ارائه می‌دهد.
  • ·        می‌تواند داروها را به سراسر جهان ارسال کند.
  • ·        آدرس دقیق خود را ارائه نمی‌کند. 

اگر داروها را از یک داروخانه آنلاین تقلبی خریداری می‌کنید، ممکن است سلامت خود را در معرض خطر قرار دهید، زیرا:

  • ممکن است در نهایت با دارویی مواجه شوید که حاوی ترکیبات اشتباه یا مضر است یا اصلاً مواد دارویی فعال ندارد.
  • ممکن است وضعیت شما ثابت بماند یا بدتر شوید.
  • ممکن است واکنش بدی نسبت به دارو تجربه کنید.
  • اطلاعات شخصی و بانکی شما ممکن است به سرقت رفته باشد.
  • برخی از داروخانه‌های آنلاین ادعا می‌کنند که از یک مرجع نظارتی داروخانه مجوز دارند در حالی که در واقع مجوز ندارند.

ماده فعال آن چیزی است که دارو را برای بیماری یا شرایطی که برای درمان آن در نظر گرفته شده موثر می‌کند. اگر دارویی دارای ترکیبات فعال ناشناخته باشد، ممکن است اثر مورد نظر را نداشته یا ممکن است تداخل غیرمنتظره ای با داروهای دیگری که مصرف می‌کنید داشته باشد. این داروها همچنین ممکن است عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کنند یا باعث سایر مشکلات سلامتی جدی مانند واکنش‌های آلرژیک جدی شوند.

علاوه بر این اگر این داروها به درستی نگهداری نشده باشند، مثلاً در یک انبار بدون کنترل دمای لازم، ممکن است دارو در درمان بیماری یا شرایطی که شما آن را مصرف می‌کنید، بی‌اثر باشد.

جمع بندی

اگر داروی نسخه ای یا هر محصول بهداشتی را به صورت آنلاین خریداری می‌کنید، حتماً از قبل در مورد اعتبار و مجوزهای ارائه شده توسط داروخانه اطلاعات لازم را کسب نمایید. برای وب‌سایت‌هایی که آدرس را درج می‌کنند، با مرجع نظارتی داروخانه آن استان بررسی کنید تا ببینید آیا داروخانه مجوز دارد یا خیر. به عنوان مثال، اگر وب سایت یک آدرس در شهر تهران را به عنوان محل داروخانه خود ارائه می‌دهد، با مرجع نظارتی داروخانه استان تهران بررسی کنید تا ببینید آیا مالک داروخانه دارای مجوز است یا خیر.

در این مقاله از زیبا باش ما سعی کردیم در مورد داروخانه‌های آنلاین صحبت کرده و برخی از بهترین وب سایت‌های فروش آنلاین محصولات را به شما معرفی کنیم. هرچند که ما از بابت این داروخانه‌ها اطمینان کافی داریم، با این حال بهتر است شما نیز توضیحات هر وب سایت را به خوبی مطالعه کنید، سپس اقدام به خرید اینترنتی دارو نمایید. در انتها اگر سوالی در زمینه خرید آنلاین دارو دارید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات همین پست از زیبا باش مطرح نمایید.

بوتاکس صورت

4 دیدگاه
  • سینا
    • سینا
    • 1401/09/01

    با خرید اینترنتی چطور به دارو اعتماد کنیم ؟ آیا راهی برای کلاه برداری در روش های خرید اینترنتی دارو وجود دارد ؟

    • زیباباش
      • زیباباش
      • 1401/09/01

      توجه به ای نماد و مجوز کسب کارهای اینترنتی و... برای جلب اعتماد شما مهم است.

  • علی اکبر
    • علی اکبر
    • 1401/10/14

    یه سری دارو هارو فقط با نسخه میدن اونهارو چطوری سفارش بدیم ؟؟ بعد اون دارو خانه از کجا میفهمه طرف خودش سفارش داده یا کسی دیگه با نسخه کسی دیگه داره دارو میگیره ؟؟

    • زیباباش
      • زیباباش
      • 1401/10/14

      بعضی از سایت ها و اپلیکیشن ها قابلیت بارگزاری نسخه پزشک را دارند.

نوشتن یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلدهای الزامی علامت گذاری شده است*.

عضویت در خبرنامه

رایگان ثبت نام کنید و اولین نفری باشید که از پست های جدید مطلع می شوید.