صفحه نخست بلاگ سایر جراحی‌های زیبایی عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)

عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)


عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)
سایر جراحی‌های زیبایی توسط : زیباباش 1400/05/20 2 نظر

یکی از عمل‌های جراحی زیبایی که سالیان زیادی مورد توجه قرار گرفته است، عمل زیبایی بینی است. این عمل در اصطلاح پزشکی رینوپلاستی گفته می‌شود. رینوپلاستی از عمل‌هایی است که برای بازسازی و ترمیم بینی انجام می‌شود. شما با این عمل می‌توانید مواردی نظیر تغییر اندازه بینی، از بین بردن قوز، اصلاح نوک بینی، اصلاح سوراخ بینی و ... را انجام دهید.

ما در زیباباش قصد داریم شما را با عوامل مهم تاثیر گذار در این عمل و اطلاعات دیگر آشنا کنیم تا بتوانید راه درست را پیش بگیرید. زیباباش تمام تلاش خود را می‌کند تا به شما در انجام جراحی‌های زیبایی کمک کند و شما را از سردرگمی نجات دهد.

زیبایی بینی با عمل رینوپلاستی

از دلایلی که افراد عمل رینوپلاستی را انجام می‌دهند، می توان به بهبودی تنگی نفس یا تغییر شکل بینی اشاره کرد. در عمل رینوپلاستی می‌توان غضروف، استخوان و پوست را تغییر داد. بهتر است برای انجام این عمل ابتدا بینی خود را به یک متخصص نشان دهید تا نواقص آن مشخص شود سپس طی جلسات مشاوره‌ای حالتی که برای عمل بینی بهتر است انتخاب کنید.

بیمارانی که برای عمل رینوپلاستی اقدام می‌کنند، معمولا از مشکلاتی نظیر شکل بد فرم نوک بینی، پهن بودن بینی، اندازه بزرگ، وجود قوز روی بینی، سوراخ‌های بزرگ، قرینه نبودن و ... رنج می‌برند و به دنبال راهی برای حل این مشکلات هستند تا صورتی زیبا و بدون نقص داشته باشند. در این عمل شما با استفاده از دارو بیهوش می‌شوید. سپس با برش بینی، پوستی که روی استخوان و غضروف بینی قرار دارد را کنار می‌زنند و تغییر ساختار بینی توسط جراح انجام می‌شود. باید بدانید که این برش‌ها به دو روش باز و بسته انجام می‌شود.

عمل زیبایی بینی

در روش باز، برش در ناحیه کلوملا صورت می‌گیرد. در این حالت دسترسی راحت‌تر است و امکان ایجاد تغییرات بیشتری وجود دارد. در روش بسته، برش در داخل بینی انجام می‌شود. معمولا در عمل بینی از روش بسته استفاده می‌کنند و به ندرت پیش می‌آید برش روی سطح خارجی بینی اعمال شود. بعد از اعمال تغییرات، محل برش بخیه می‌خورد. تا زمانی که بینی بهبود پیدا کند، آتل بسته می‌شود تا از بینی شما حفاظت کند.

بعد از انجام عمل بینی بلافاصله کبودی و تورم شدید خواهید داشت که بعد از 3 الی 4 هفته از بین می‌رود. عمل رینوپلاستی نتیجه ثابتی دارد مگر اینکه با افزایش سن تغییراتی در شما اتفاق افتد. حال که صحبت از سن شد باید بگوییم عمل رینوپلاستی بهتر است بعد از 18 سال انجام شود. قبل از این سن به دلیل رشد و تغییرات در بدن، فرم بینی تغییر می کند و دوباره مجبور به انجام عمل می‌شوید.

اقدامات لازم قبل از عمل بینی

شما قبل از هرکاری باید به پزشک مراجعه کنید و با ارائه سوابق پزشکی و با توجه به داروهایی که مصرف می‌کنید، به شما گفته می‌شود که کاندید خوبی برای انجام عمل رینوپلاستی هستید یا خیر. سپس پزشک برای معاینه اقدام می‌کند تا از خصوصیات بینی شما آگاه شود و اثر عمل رینوپلاستی روی تنفس شما را بررسی کند.

به یاد داشته باشید باید ارتباط خوبی با دکتر برقرار کنید و هدف خود از عمل بینی را مشخصا بیان کنید؛ زیرا دکتر می‌داند که چه چیزی در عمل رینوپلاستی شدنی است. حتما به توصیه‌های پزشک گوش کنید. آن‌ها بهتر می‌دانند که چیزی برای صورتتان مناسب‌تر است. بعد از همه این مراحل عمل جراحی شما توسط پزشک برنامه ریزی شده و اقدامات لازم برای عمل بینی به شما گفته می‌شود. به یاد داشته باشید دو الی سه هفته قبل از انجام عمل بینی باید از مصرف داروهای حاوی ایبوپروفن و آسپرین پرهیز کنید. حتما استعمال دخانیات را کنار بگذارید ممکن  باعث ایجاد عفونت بشود.

مراقبت‌های بعد از عمل رینوپلاستی

بهتر است بعد از عمل تا یک هفته استراحت کنید و از فعالیت‌های مختلف دوری کنید. مواردی که در ادامه گفته می‌شود بر بهبودی سریع‌تر شما اثر دارد، بنابراین سعی کنید آن‌ها را رعایت کنید. بعد از جراحی هنگامی که می‌خواهید دراز بکشید باید سر را طوری قرار دهید که از سینه بالاتر باشد. به مدت یک ماه باید در حالت صاف بخوابید و از پهلو شدن و فشار به بینی خودداری کنید. به توصیه‌های پزشک گوش کنید و به آن عمل کنید. از حالات صورت مانند خنده شدید پرهیز کنید. از صورت خود محافظت کنید تا ضربه وارد نشود. از فعالیت‌های شدید مانند راه رفتن دوری کنید.

در روز‌های اول باید سر به سمت بالا نگه داشته شود. لباس‌هایی که از روی صورت رد می‌شود نپوشید. بعد از عمل رینوپلاستی بهتر است برای حمام کردن از وان استفاد کنید. حتما میوه و سبزیجات و غذاهای پروتئین دار مصرف کنید، رژیم غذایی خوب به شما در سریع شدن روند بهبودی کمک می‌کند. هنگام مسواک زدن توجه داشته باشید که به قسمت بالایی لب فشار وارد نشود. هنگام بیرون رفتن از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بعد از عمل بینی از غذاهای کم سدیم استفاده کنید تا تورم ناشی از عمل رینوپلاستی زودتر برطرف شود.

یکی از کارهای دیگر برای کاهش تورم، استفاده از کمپرس یخ است که باید روی گونه قرار بگیرد و تماسی با بینی نداشته باشد. بعد از عمل بینی نباید از عینک‌های طبی و آفتابی استفاده کنید، این کار باعث تغییر فرم بینی می‌شود. از فین کردن و عطسه که فشار زیادی به بینی می‌آورد، دوری کنید. سعی کنید در روند بهبودی پس از عمل بینی صبور باشید. تنها راهی که می‌تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند صبوری است.

قبل و بعد از عمل زیبایی بینی

قیمت و هزینه عمل زیبایی بینی

هزینه عمل رینوپلاستی وابسته به مکان جغرافیایی، تخصص و شهرت پزشک است. هزینه این عمل مجموعه‌ای از هزینه بیهوشی، هزینه آزمایش‌ها، هزینه بیمارستان، دستمزد جراح و ... است. اگر عمل بینی برای بهبود عملکرد تنفسی، بهبودی شکستگی استخوان بینی و کوچک کردن مخروط بینی باشد، عملی درمانی است و بیمه هزینه آن را می‌پردازد. شما با توجه به نوع بینی هزینه‌های متفاوتی باید پرداخت کنید.

اگر بینی شما استخوانی است، هزینه عمل بینی استخوانی بین 7 تا 16 میلیون تومان است. اگر بینی گوشتی باشد، هزینه بین 7 تا 18 میلیون تومان است. هزینه عمل بینی ترمیمی از دو حالت قبل بیشتر است، زیرا بینی استحکام کمتری دارد و ظرافت بیشتری برای این عمل نیاز است. معمولا هزینه آن 9 میلیون تومان به بالا است. در خیلی از مراکز شما قادر خواهید بود هزینه عمل بینی را به صورت اقساطی پرداخت کنید اما به یاد داشته باشید سلامتی همیشه مهم‌تر است. اگر به دنبال نتیجه خوب هستید بدون در نظر گرفتن قیمت به دنبال یک دکتر ماهر باشید.

آیا عمل رینوپلاستی عوارض دارد؟

همانطور که می‌دانید همه عمل‌های جراحی عوارضی به همراه دارند. اما ممکن است در افراد مختلف این عوارض گوناگون باشند. عفونت به دلیل حساسیت فرد یا تمیز نبودن محل عمل، درد، مشکل تنفسی، ورم و کبودی، صدمه مجرای اشکی به دلیل کم شدن بیش از حد پهنای استخوان بینی، تنگی دریچه داخلی که معمولا با کوچک شدن سوراخ بینی پیش می‌آید و مشکلاتی در تنفس فرد ایجاد می‌کند و ... از مسائلی است که ممکن است بعد از عمل اتفاق افتد. داروهای بیهوشی به تنهایی عوارضی مثل تهوع، گیجی، خارش، هذیان و ... دارند.

بسیاری از افراد بعد از عمل بینی به دلیل کوچک شدن زیاد بینی، نداشتن تقارن، باریک شدن و ... از نتیجه ناراضی هستند و به سراغ عمل بینی ترمیمی می‌روند. بنابراین سعی کنید اطلاعات لازم راجب مهارت پزشک خود کسب کنید و نمونه‌های کاری آن‌ها را مشاهده کنید. پس از تحقیقات کامل و جلسه‌های مشاوره‌ای این عمل را تحت نظارت پزشک انجام دهید.

عوارض عمل بینی

کدام نوع بیهوشی در عمل رینوپلاستی برای شما مناسب ‌تر است؟

بیهوشی عمل جراحی بینی معمولا به دو روش بی حسی موضعی و بی حسی عمومی صورت می‌گیرد. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام روش بیهوشی در عمل بینی مناسب‌تر است؟ برای پاسخ به این سوال ما عملکرد هر یک را برایتان شرح می‌دهیم و نهایتا شما با توجه به خصوصیات خود می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما بهتر است.

در روش بی‌ حسی موضعی همانطور که می‌دانید قسمتی از صورت که قرار است عمل شود، یعنی بینی شما با تزریق دارو‌های بی حس کننده، بی حس می‌شود و شما دیگر درد را احساس نخواهید کرد. در این روش دیگر به طور کامل به خواب نمی‌روید. اما در روش بیهوشی عمومی شما از طریق لوله یا استنشاق، اثرات داروی بیهوشی را دریافت می‌کنید. این دارو در تمام بدن شما تاثیر دارد و باعث خواب شما در طول عمل بینی می‌شود.

جمع بندی

حال که با این عمل زیبایی آشنا شدید. می‌توانید با در نظر گرفتن عوارض آن به یک پزشک خوب مراجعه کنید تا راه درست را به شما نشان بدهد. به یاد داشته باشید عمل بینی یک عمل حساس است. زیرا در قسمت مرکزی صورت اتفاق می‌افتد و اگر توسط یک پزشک ماهر انجام نشود ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد و شما مدت زیادی را صرف حل مشکلات پس از عمل رینوپلاستی کنید.

بنابراین با کسب اطلاعات لازم از سایت زیباباش و مشورت با پزشک ماهر، عیوب بینی خود را بشناسید و برای برطرف کردن نواقص آن به یک کلینیک خوب مراجعه کنید. و حتما توجه داشته باشید که خجالت کشیدن از پزشک کار درستی نیست. شما باید تمام اهداف خود از این عمل را با پزشک در میان بگذارید تا به نتیجه دلخواه برسید. زیبا باش همیشه همراه شماست تا راه درست و اطلاعات کافی را در اختیارتان بگذارد. اگر برای عمل جراحی‌های دیگر هم دچار سردرگمی شده‌اید، حتما به قسمت‌های دیگر سایت مراجعه کنید. مقاله‌های زیادی در خصوص عمل‌های جراحی زیبایی برای کمک به شما عزیزان، جمع آوری شده است.

 کاشت مژه و جراحی پلک

2 دیدگاه
  • نیما عبدی
    • نیما عبدی
    • 1401/09/19

    تا چه مدت بعد از عمل رینوپلاستی باید در منزل استراحت کنیم ؟

    • زیباباش
      • زیباباش
      • 1401/09/19

      بهتر است یک مدت بعد از عمل در منزل استراحت بفرمایید.

نوشتن یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلدهای الزامی علامت گذاری شده است*.

عضویت در خبرنامه

رایگان ثبت نام کنید و اولین نفری باشید که از پست های جدید مطلع می شوید.